Home >
Op deze pagina kunt u de meest gestelde vragen vinden. U heeft een bezoeker gemist, de app werkt niet mee, u wilt uw toegang beheren, of heeft u andere vragen over onze systemen?
We helpen u graag en het liefst zo snel mogelijk.
Daarom hebben we hier een aantal vragen & antwoorden voor u op een rij gezet. Kijkt u even of u daarmee verder kunt.
Staat uw antwoord er niet tussen?
Dien dan een aanvraag in op de support pagina voor verdere assistentie.
Heeft u een vraag over onze Intercom app? Bekijk deze video dan eens voor wat tips & tricks:
Eerst moet u er zeker van zijn dat uw nummer geregistreerd staat in de Intercom. Dit kunt u checken bij de systeembeheerder/gebouwbeheerder/corporatie. Let op, wij als fabrikant hebben die informatie niet!
Staat uw telefoonnummer in het systeem? Probeer dan het volgende:
U moet ervoor zorgen dat u altijd een wifi- of 4G-verbinding hebt, dat uw telefoon niet op “niet storen” staat als u een videogesprek wilt ontvangen.
Hier is de procedure om de app te resetten:
1. Open de Intratone App en ga naar “Mijn gegevens”.
2. Klik daarna op “Mij uitschrijven”.
3. De-installeer de applicatie.
4. Stel opnieuw in.
5. wees er zeker van om alle configuratie te accepteren
Het kan maximaal 24 uur duren na een nieuwe registratie voordat u een videogesprek kunt ontvangen.
Om een video-oproep te kunnen ontvangen, moet het bijbehorende contract van uw intercom deze mogelijkheid ondersteunen. Vervolgens moet u de app ‘Mijn Intercom’ op uw telefoon downloaden en installeren.
De app werkt via internet en het is dus nodig om te beschikken over een goede en compatibele verbinding (4G of Wi-Fi). Als de app geïnstalleerd is, moet worden nagegaan of deze helemaal is bijgewerkt.
Verder moet worden gecontroleerd of alle benodigde autorisaties zijn ingesteld. Dit kan het beste door de app opnieuw te installeren. Er zijn afhankelijk van het merk en model specifieke instellingen die de werking van de app kunnen beïnvloeden. Dit gaat met name om het batterijgebruik en de weergave van meldingen als de telefoon op stand-by staat en/of vergrendeld is.
Mocht u nog altijd problemen ondervinden bij het gebruik van de app, dan is het nodig om het supportformulier naar ons op te sturen en aan te geven wat het merk, het model en de versie van uw telefoon is.
U moet er zeker van zijn dat uw nummer geregistreerd staat in de Intercom. Als fabrikant van het product gaan wij niet over de programmering ervan. Voor het toevoegen of wijzigen van een naam of telefoonnummer dient u contact op te nemen met uw beheerder, zoals uw verhuurder of installateur.
De intercom staat standaard zo ingesteld dat deze pas na vier keer overgaan naar het 2e nummer doorschakelt. Als dit niet gebeurt, dan is de voicemail vaak zo ingesteld dat deze al vóór het vier keer overgaan wordt ingeschakeld. Hierdoor vindt er dus geen doorschakeling plaats.
U dient eerst te controleren of uw voicemail niet te snel inschakelt en indien nodig de instellingen aan te passen.
Onze intercom maakt gebruik van een FRANS nummer van 10 of 14 cijfers dat gemakkelijk kan worden aangezien als ongewenste oproep.
In het geval dat de afgebroken oproep direct wordt doorgeschakeld naar uw voicemail, dient u via de instellingen van uw telefoon na te gaan of het nummer van de intercom niet is geblokkeerd.
Het merendeel van de meest recente intercoms maakt gebruik van een nummer dat zo begint: 07000xxxxxxxxx.
Voor iOS/Apple telefoons:
Voor Android telefoons kan de methode om dit op te lossen per merk telefoon verschillen, maar over het algemeen geldt:
Als u op een toets op het toetsenbord van uw telefoon tikt, vangt ons systeem het signaal op dat door uw telefoon wordt verzonden.
Het gaat om ‘DTMF’ dat voor elke toets een ander geluid produceert. U moet dus eerst nagaan of uw telefoon op deze modus is ingesteld, die ook wel toonkiezen wordt genoemd, en of uw telefoon een geluid afgeeft als u op de toetsen tikt.
Als dat het geval is, moet u navragen aan uw beheerder welke toets er voor het openen is geprogrammeerd (standaard betreft dit de *(sterretje) toets).
Er is waarschijnlijk iets misgegaan bij de configuratie van de app, wellicht heeft u niet de juiste rechten gegeven. U kunt de app eens resetten en opnieuw configureren, neem hierbij als hulp de handleiding bij de hand.
Hier is de procedure om de app te resetten:
1. Open de Intratone App en ga naar “Mijn gegevens”.
2. Klik daarna op “Mij uitschrijven”.
3. De-installeer de applicatie.
4. Stel opnieuw in.
5. wees er zeker van om alle configuratie te accepteren
Het kan maximaal 24 uur duren na een nieuwe registratie voordat u een videogesprek kunt ontvangen.
Wanneer u de App gebruikt, drukt u op de groene knop om de deur vrij te openen. Wanneer u de App niet gebruikt en een (bel)oproep ontvangt van de intercom, dan drukt u op * (Sterretje).
Nee, die heeft u niet per se nodig. Bewoners kunnen ook de vaste lijn gebruiken. Via de vaste lijn kunt u echter alleen wel audiogesprekken van de intercom ontvangen.
Om de app te gebruiken, en om videogesprekken te kunnen ontvangen, heeft u wel een smart device nodig (tablet of smart phone).
Met de app: “Mijn intercom” op uw mobiele telefoon of tablet.
Er is geen limiet aan het aantal apparaten. U hoeft ze alleen maar te registreren met hetzelfde telefoonnummer, het primaire nummer dat u aan uw beheerder heeft gegeven. Ook de beveiligingscode tijdens de installatie wordt naar dit primaire nummer gestuurd.
Al deze toestellen gaan dan tegelijk over en het eerste toestel dat opneemt, kan de oproep ontvangen en reageren.
U kunt twee telefoonnummers registreren – een primair nummer en een secundair nummer.
Dan ontvangt U een audio-oproep in plaats van een video-oproep.
U zult contact moeten opnemen met uw woningbouwvereniging of de beheerder van het gebouw. Zij zullen uw telefoonnummer kunnen toevoegen en/of aanpassen.
Nee, de (prive) telefoonnummers van de bewoners zullen niet zichtbaar zijn op het intercom paneel.
U ontvangt een melding 2 seconden nadat het gesprek op het paneel is gestart. Als er een vertraging is, kan dit te wijten zijn aan een slecht 4G- of wifi-signaal.
Voor het gebruik en de juiste werking van een Intratone intercoms is per woning minstens één telefoonnummer nodig. De bewoner kan kiezen tussen een vast nummer en een mobiel nummer.
Ja. Bij de instellingen van de Intratone app, moet je “Automatisch antwoorden” op “uit/off” zetten.
Ja, die kunt u hier digitaal bekijken:
Hier kunt u een goed overzicht voor het gebruik van de beheer website vinden:
Ouderen kunnen oproepen beantwoorden met de toestellen van hun voorkeur: de vaste telefoons, mobiele telefoons of smart devices.
We hebben hier folders voor beschikbaar met een duidelijke gebruiksaanwijzing. Zo kunnen klanten comfortabel de deur openen zonder er naar toe te hoeven gaan.
Met onze Intratone-app hebt u de mogelijkheid om de App op stil te zetten zodat u niet gestoord wordt.
Om uw antwoord op een enquête te bevestigen, moet u een de Intratone Badge gebruiken. Sommige fobs van andere fabrikanten kunnen ook worden gebruikt – neem contact op met Intratone Support voor meer informatie.
Bewoners hebben nog steeds de mogelijkheid om een interne eenheid te gebruiken. Vaste lijnen kunnen worden geprogrammeerd als een intern toestel. Daarnaast hebben bewoners ook de mogelijkheid om een mobiele telefoon te gebruiken.
Ja, onze toepassingen zijn uitermate geschikt voor mensen met een handicap. Wanneer een bezoeker belt, hoeft de bewoner niet meer naar de binnenpost te rennen om de oproep te beantwoorden. Met Intratone kunnen bewoners hun intercom overal beantwoorden. Ze zijn vrij om hun eigen apparaten te gebruiken om te zien wie er voor de deur staat en de deur te openen, ongeacht of ze thuis zijn of niet. Voor toegangscontrole kunnen bewoners handsfree zenders gebruiken om de voordeur binnen een bereik van 1 meter te openen zonder dat ze de deur met een sleutel hoeven te ontgrendelen.
De ontgrendeltijd kan alleen op de centrale unit worden veranderd – deze kan niet op afstand via de portal worden veranderd. De procedure is terug te vinden in de producthandleiding.
Deze code vindt u terug op de productpagina’s in onze catalogus.
Het beste is om de module aan de buitenzijde van het gebouw en minimaal 2 meter boven de grond te installeren. Vermijd plaatsing in een kelder of een metalen kast.
Het is niet mogelijk om een simkaart van een andere provider te gebruiken. Onze intercoms en toegangscontrolesystemen zijn alleen compatibel met de door ons geleverde simkaarten.
De standaard garantietijd voor Intratone-producten is 3 jaar. Sommige specifieke pakketten hebben een langere garantietijd van 10 jaar.
Wij versturen geen losse kleine onderdelen. Een defect product dient in zijn geheel te worden teruggezonden voor reparatie.
Ga in de portal naar de residentie en klik op de HF Mini. Klik vervolgens op ‘Toevoegen’ achter ‘Gecodeerd toetsenbord’.
Ga naar de centrale unit en klik op ‘Configureer mij’. Hier kunt u het volume aanpassen en een aantal andere basale configuraties uitvoeren. Update de installatie om de verandering door te voeren. Het volume kan hiernaast ook direct op het intercompaneel worden gewijzigd, via het installatiemenu.
Onze producten kunnen niet op Wi-Fi worden aangesloten.