Alles over het einde van 2G

 

Heeft u een bezoeker gemist, wilt u uw toegang beheren, of heeft u andere vragen over onze systemen? We helpen u graag en het liefst zo snel mogelijk.

Daarom hebben we de meest voorkomende vragen en antwoorden hier voor u op een rij gezet. Kijkt u even of u daarmee verder kunt.

  1. Vragen over de Intercom app
  2. Vragen van bewoners
  3. Vragen van beheerders
  4. Vragen van installateurs

Staat uw antwoord er niet tussen?
Dien dan een aanvraag in op de
support pagina voor verdere assistentie.

Heeft u een vraag over onze Intercom app? Bekijk deze video dan eens voor wat tips & tricks:

Alle vragen over Intratone & einde 2G

Waarom eindigt het 2G netwerk?

Dit is een besluit van de netwerproviders. 2G is een dertig jaar oude technologie. In de VS is 2G lang geleden al uitgezet en wordt 3G uitgefaseerd. Europa, waaronder Nederland, loopt achter. Inmiddels zijn ook de Nederlandse providers overstag gegaan.

KPN heeft aangekondigd het 2G-netwerk per 1 december 2025 uit te schakelen, terwijl Vodafone zijn netwerk tenminste tot eind 2026 actief houdt. Odido heeft 2G al in juni 2023 uitgeschakeld.

KPN zet zijn 2G-netwerk uit omdat steeds minder burgers 2G gebruiken en al internetten en bellen via 4G of 5G. Daarnaast stelt Vodafone dat er nog maar minimaal gebruik wordt gemaakt van 2G voor data of belverkeer.

Per wanneer eindigt het 2G netwerk?
  • KPN heeft aangekondigd het 2G-netwerk per 1 december 2025 uit te schakelen.
  • Vodafone blijft tenminste tot eind 2026 actief.
  • Odido heeft 2G al in juni 2023 uitgeschakeld.
Ben ik betrokken bij de stopzetting van het 2G-netwerk?

Als uw GSM-module(s) vóór maart 2021 in gebruik zijn genomen werken die alleen op het 2G-netwerk, en zullen vervangen moeten worden.

Als beheerder kunt u het beheersplatform www.intratone.info raadplegen of neem contact op met uw installateur om dit te bevestigen.

Hoe vervang ik de 2G-module voor de 4G LTE-module?
  1. Identificeer eerst de te vervangen modules via het beheersplatform of via uw installateur/distributeur.
  2. Bestel de nieuwe 4G LTE-module met de referentie die wordt aangegeven op het beheersplatform.
  3. Laat de fysieke vervanging uitvoeren door een gekwalificeerde installateur, bijvoorbaat tijdens het jaarlijkse onderhoud om extra ritten te besparen.
  4. Controleer na installatie vervolgens of de module correct functioneert.
  5. Een handleiding voor het vervangen van de module is beschikbaar via het beheersplatform en de website www.intratone.nl
Kan ik de duur van mijn 10-jarige prepaid-abonnement overzetten?

Nee, helaas kan dit niet.

Abonnementen zijn gekoppeld aan de verouderde 2G-modules. Omdat de nieuwe modules gebruikmaken van het 4G-netwerk, is het technisch niet mogelijk om het bestaande abonnement over te zetten. De overstap naar een nieuwe 4G-module biedt echter veel voordelen, zoals verbeterde connectiviteit en toekomstbestendigheid.

U ontvangt de oproep wel, maar het lukt niet om de deur te openen

Als u op een toets op het toetsenbord van uw telefoon tikt, vangt ons systeem het signaal op dat door uw telefoon wordt verzonden.

Het gaat om ‘DTMF’ dat voor elke toets een ander geluid produceert. U moet dus eerst nagaan of uw telefoon op deze modus is ingesteld, die ook wel toonkiezen wordt genoemd, en of uw telefoon een geluid afgeeft als u op de toetsen tikt.

Als dat het geval is, moet u navragen aan uw beheerder welke toets er voor het openen is geprogrammeerd (standaard betreft dit de *(sterretje) toets).  

U krijgt de melding van een gemiste oproep in plaats van de oproep in real-time

Er is waarschijnlijk iets misgegaan bij de configuratie van de app, wellicht heeft u niet de juiste rechten gegeven. U kunt de app eens resetten en opnieuw configureren, neem hierbij als hulp de handleiding bij de hand.

Hier is de procedure om de app te resetten:

1. Open de Intratone App en ga naar “Mijn gegevens”.

2. Klik daarna op “Mij uitschrijven”.

3. De-installeer de applicatie.

4. Stel opnieuw in.

5. wees er zeker van om alle configuratie te accepteren

Het kan maximaal 24 uur duren na een nieuwe registratie voordat u een videogesprek kunt ontvangen.

Waarom moet de app op de achtergrond actief zijn?

Om inkomende oproepen te ontvangen, moet de app actief zijn en op de achtergrond draaien. Dit zorgt ervoor dat u meldingen ontvangt wanneer een bezoeker belt.

Heeft u een