FAQ pagina Intratone

Op deze pagina staan de meest gestelde vragen over onze producten en diensten. Bezoekers kunnen op de vragen klikken om direct het antwoord te zien.
Staat uw vraag er niet bij? Stuur dan een e-mail naar support@intratone.nl voor verdere assistentie.

Vraag over onze Intercom APP? Bekijk onderstaande video voor de configuratie van de App:

De Intratone App

Ik krijg geen video oproep en kan ook niemand zien

Eerst moet u er zeker van zijn dat uw nummer geregistreerd staat in de Intercom. Dit kunt u checken bij de systeembeheerder/gebouwbeheerder/corporatie. Let op, wij als fabrikant hebben die informatie niet!

Staat uw telefoonnummer in het systeem? Probeer dan het volgende:

U moet ervoor zorgen dat u altijd een wifi- of 4G-verbinding hebt, dat uw telefoon niet op “niet storen” staat als u een videogesprek wilt ontvangen.

 

Hier is de procedure om de app te resetten:

1. Open de Intratone App en ga naar “Mijn gegevens”.

2. Klik daarna op “Mij uitschrijven”.

3. De-installeer de applicatie.

4. Stel opnieuw in.

5. wees er zeker van om alle configuratie te accepteren

Het kan maximaal 24 uur duren na een nieuwe registratie voordat u een videogesprek kunt ontvangen.

U ontvangt wel audio, maar geen video oproep

Om een video-oproep te kunnen ontvangen, moet het bijbehorende contract van uw intercom deze mogelijkheid ondersteunen. Vervolgens moet u de app ‘Mijn Intercom’ op uw telefoon downloaden en installeren.

De app werkt via internet en het is dus nodig om te beschikken over een goede en compatibele verbinding (4G of Wi-Fi). Als de app geïnstalleerd is, moet worden nagegaan of deze helemaal is bijgewerkt.

Verder moet worden gecontroleerd of alle benodigde autorisaties zijn ingesteld. Dit kan het beste door de app opnieuw te installeren. Er zijn afhankelijk van het merk en model specifieke instellingen die de werking van de app kunnen beïnvloeden. Dit gaat met name om het batterijgebruik en de weergave van meldingen als de telefoon op stand-by staat en/of vergrendeld is.

Mocht u nog altijd problemen ondervinden bij het gebruik van de app, dan is het nodig om het supportformulier naar ons op te sturen en aan te geven wat het merk, het model en de versie van uw telefoon is. 

De intercom belt niet naar uw nummer en/of uw naam verschijnt niet

U moet er zeker van zijn dat uw nummer geregistreerd staat in de Intercom. Als fabrikant van het product gaan wij niet over de programmering ervan. Voor het toevoegen of wijzigen van een naam of telefoonnummer dient u contact op te nemen met uw beheerder, zoals uw verhuurder of installateur.

U ontvangt een oproep op het eerste nummer, maar er wordt niet doorgeschakeld naar het tweede nummer.

De intercom staat standaard zo ingesteld dat deze pas na vier keer overgaan naar het 2e nummer doorschakelt. Als dit niet gebeurt, dan is de voicemail vaak zo ingesteld dat deze al vóór het vier keer overgaan wordt ingeschakeld. Hierdoor vindt er dus geen doorschakeling plaats.

U dient eerst te controleren of uw voicemail niet te snel inschakelt en indien nodig de instellingen aan te passen.

U ontvangt geen oproep en alles wordt direct doorgeschakeld naar uw antwoordapparaat

Onze intercom maakt gebruik van een nummer van 10 of 14 cijfers dat gemakkelijk kan worden aangezien als ongewenste oproep.

In het geval dat de afgebroken oproep direct wordt doorgeschakeld naar uw voicemail, dient u via de instellingen van uw telefoon na te gaan of het nummer van de intercom niet is geblokkeerd.

Het merendeel van de meest recente intercoms maakt gebruik van een nummer dat zo begint: 07000xxxxxxxxx 

Voor iOS/Apple telefoons: 

  1. open Instellingen
  2. Ga naar “Telefoon instellingen”
  3. Bekijk “Geblokkeerde contactpersonen” 

Voor Android telefoons kan de methode om dit op te lossen per merk telefoon verschillen, maar over het algemeen geldt: 

  1. Klik op de Telefoon toets 
  2. Daarna op het icoontje
  3. Vervolgens op ‘Instellingen’ en ‘Nummers blokkeren’ of ‘Onderschept‘. 
U ontvangt de oproep wel, maar het lukt niet om de deur te openen

Als u op een toets op het toetsenbord van uw telefoon tikt, vangt ons systeem het signaal op dat door uw telefoon wordt verzonden.

Het gaat om ‘DTMF’ dat voor elke toets een ander geluid produceert. U moet dus eerst nagaan of uw telefoon op deze modus is ingesteld, die ook wel toonkiezen wordt genoemd, en of uw telefoon een geluid afgeeft als u op de toetsen tikt.

Als dat het geval is, moet u navragen aan uw beheerder welke toets er voor het openen is geprogrammeerd (standaard betreft dit de *(sterretje) toets).  

U krijgt de melding van een gemiste oproep in plaats van de oproep in real-time

Er is waarschijnlijk iets misgegaan bij de configuratie van de app, wellicht heeft u niet de juiste rechten gegeven. U kunt de app eens resetten en opnieuw configureren, neem hierbij als hulp de handleiding bij de hand.

Hier is de procedure om de app te resetten:

1. Open de Intratone App en ga naar “Mijn gegevens”.

2. Klik daarna op “Mij uitschrijven”.

3. De-installeer de applicatie.

4. Stel opnieuw in.

5. wees er zeker van om alle configuratie te accepteren

Het kan maximaal 24 uur duren na een nieuwe registratie voordat u een videogesprek kunt ontvangen.

Waarom moet de app op de achtergrond actief zijn?

Om inkomende oproepen te ontvangen, moet de app actief zijn en op de achtergrond draaien. Dit zorgt ervoor dat u meldingen ontvangt wanneer een bezoeker belt.

Bewoner - meest gestelde vragen

Hoe kan ik de deur openen als ik een oproep ontvang?

Wanneer u de App gebruikt, drukt u op de groene knop om de deur vrij te openen. Wanneer u de App niet gebruikt en een (bel)oproep ontvangt van de intercom, dan drukt u op * (Sterretje).

Heb ik per se een mobiele telefoon nodig?

Nee, die heeft u niet per se nodig. Bewoners kunnen ook de vaste lijn gebruiken. Via de vaste lijn kunt u echter alleen wel audiogesprekken van de intercom ontvangen.

Om de app te gebruiken, en om videogesprekken te kunnen ontvangen, heeft u wel een smart device nodig (tablet of smart phone).

Hoe programmeer ik dat meerdere apparaten tegelijk de oproep ontvangen?

Met de app: “Mijn intercom” op uw mobiele telefoon of tablet.

Er is geen limiet aan het aantal apparaten. U hoeft ze alleen maar te registreren met hetzelfde telefoonnummer, het primaire nummer dat u aan uw beheerder heeft gegeven. Ook de beveiligingscode tijdens de installatie wordt naar dit primaire nummer gestuurd.

Al deze toestellen gaan dan tegelijk over en het eerste toestel dat opneemt, kan de oproep ontvangen en reageren.

Hoeveel verschillende telefoonnummers kan ik aanmelden?

U kunt twee telefoonnummers registreren – een primair nummer en een secundair nummer.

Wat gebeurt er wanneer er een netwerkprobleem in of bij de woning is?

Dan ontvangt U een audio-oproep in plaats van een video-oproep.

Ik wil een nummer toevoegen - met wie moet ik daarvoor contact opnemen?

U zult contact moeten opnemen met uw woningbouwvereniging of de beheerder van het gebouw. Zij zullen uw telefoonnummer kunnen toevoegen en/of aanpassen.

Is mijn telefoonnummer zichtbaar op de intercom?

Nee, de (prive) telefoonnummers van de bewoners zullen niet zichtbaar zijn op het intercom paneel.

Kan ik de App op "niet storen" zetten?

Met onze Intratone app heeft u de mogelijkheid om het geluid op “stil” te zetten zodat u niet gestoord wordt.

LET OP! U zult dan ook geen Video oproepen meer ontvangen.

Is er een vertraging tussen de lancering van de oproep en de ontvangst van de oproep op mijn app

U ontvangt een melding 2 seconden nadat het gesprek op het paneel is gestart. Als er een vertraging is, kan dit te wijten zijn aan een slecht 4G- of wifi-signaal.

Is een bewoner verplicht om een telefoonnummer op te geven?

Voor het gebruik en de juiste werking van een Intratone intercoms is per woning minstens één telefoonnummer nodig. De bewoner kan kiezen tussen een vast nummer en een mobiel nummer.

Kan ik mijn bezoeker zien zonder dat deze erachter komt?

Ja. Bij de instellingen van de Intratone app, moet je “Automatisch antwoorden” op “uit/off” zetten.

Is er een beknopte handleiding?

Ja, die kunt u hier digitaal bekijken:

https://intratone.nl/document/handleidingen/

Beheerder - meest gestelde vragen

Waar kan ik een handleiding vinden?

Hier kunt u een goed overzicht voor het gebruik van de beheer website vinden:

https://intratone.nl/document/beheer-website-handleiding/

Bij ons wonen veel ouderen. Kunnen zij ook met de apparatuur omgaan?

Ouderen kunnen oproepen beantwoorden met de toestellen van hun voorkeur: de vaste telefoons, mobiele telefoons of smart devices.

We hebben hier folders voor beschikbaar met een duidelijke gebruiksaanwijzing. Zo kunnen klanten comfortabel de deur openen zonder er naar toe te hoeven gaan.

Mensen willen geen oproepen ontvangen op het werk, buiten, etc.

Met onze Intratone-app hebt u de mogelijkheid om de App op stil te zetten zodat u niet gestoord wordt.

Is het mogelijk om enquêtes op het interactieve notitiebord te houden zonder gebruik van badges?

Om uw antwoord op een enquête te bevestigen, moet u een de Intratone Badge gebruiken. Sommige fobs van andere fabrikanten kunnen ook worden gebruikt – neem contact op met Intratone Support voor meer informatie.

Mensen zijn gewend aan het hebben van een binnenpost. Hoe kunnen zij dit opvangen?

Bewoners hebben nog steeds de mogelijkheid om een interne eenheid te gebruiken. Vaste lijnen kunnen worden geprogrammeerd als een intern toestel. Daarnaast hebben bewoners ook de mogelijkheid om een mobiele telefoon te gebruiken.

Is onze oplossing ook geschikt voor mensen met een handicap?

Ja, onze toepassingen zijn uitermate geschikt voor mensen met een handicap. Wanneer een bezoeker belt, hoeft de bewoner niet meer naar de binnenpost te rennen om de oproep te beantwoorden. Met Intratone kunnen bewoners hun intercom overal beantwoorden. Ze zijn vrij om hun eigen apparaten te gebruiken om te zien wie er voor de deur staat en de deur te openen, ongeacht of ze thuis zijn of niet. Voor toegangscontrole kunnen bewoners handsfree zenders gebruiken om de voordeur binnen een bereik van 1 meter te openen zonder dat ze de deur met een sleutel hoeven te ontgrendelen.

Installateur - meest gestelde vragen

Waar kan ik de installatiehandleidingen vinden?
Hoe verander ik de ontgrendeltijd?

De ontgrendeltijd kan alleen op de centrale unit worden veranderd – deze kan niet op afstand via de portal worden veranderd. De procedure is terug te vinden in de producthandleiding.

Wat is de IP-code van de producten?

Deze code vindt u terug op de productpagina’s in onze catalogus.

Waar moet ik de module installeren?

Het beste is om de module aan de buitenzijde van het gebouw en minimaal 2 meter boven de grond te installeren. Vermijd plaatsing in een kelder of een metalen kast.

Waarom kunnen we geen gebruik maken van een simkaart van een andere provider in de module?

Het is niet mogelijk om een simkaart van een andere provider te gebruiken. Onze intercoms en toegangscontrolesystemen zijn alleen compatibel met de door ons geleverde simkaarten.

Wat is de garantie periode?

De standaard garantietijd voor Intratone-producten is 3 jaar. Sommige specifieke pakketten hebben een langere garantietijd van 10 jaar.

Hoe worden kleine onderdelen vervangen? (Glas van de naam displays, camera, enz.?)

Wij versturen geen losse kleine onderdelen. Een defect product dient in zijn geheel te worden teruggezonden voor reparatie.

Hoe kan ik een toetsenbord aan een HF mini toevoegen?

Ga in de portal naar de residentie en klik op de HF Mini. Klik vervolgens op ‘Toevoegen’ achter ‘Gecodeerd toetsenbord’.

Hoe kan ik het volume van het paneel aanpassen?

Ga naar de centrale unit en klik op ‘Configureer mij’. Hier kunt u het volume aanpassen en een aantal andere basale configuraties uitvoeren. Update de installatie om de verandering door te voeren. Het volume kan hiernaast ook direct op het intercompaneel worden gewijzigd, via het installatiemenu.

Werken jullie producten ook via WiFi?

Onze producten kunnen niet op Wi-Fi worden aangesloten.