Intratone app gebruikers

 

Wij helpen u graag en het liefst zo snel mogelijk. Daarom hebben we hier een aantal vragen & antwoorden voor u op een rij gezet. Kijkt u even of u daarmee verder kunt.

Eerst moet u er zeker van zijn dat uw nummer geregistreerd staat in de Intercom. Dit kunt u checken bij de systeembeheerder/gebouwbeheerder/corporatie. Let op, wij als fabrikant hebben die informatie niet! Staat uw telefoonnummer in het systeem? Probeer dan het volgende: U moet ervoor zorgen dat u altijd een wifi- of 4G-verbinding hebt, dat uw telefoon niet op “niet storen” staat als u een videogesprek wilt ontvangen. Hier is de procedure om de app te resetten: 1. Open de Intratone App en ga naar “Mijn gegevens”. 2. Klik daarna op “Mij uitschrijven”. 3. De-installeer de applicatie. 4. Stel opnieuw in. 5. wees er zeker van om alle configuratie te accepteren Het kan maximaal 24 uur duren na een nieuwe registratie voordat u een videogesprek kunt ontvangen.

U moet er zeker van zijn dat uw nummer geregistreerd staat in de intercom. Als fabrikant van het product gaan wij niet over de programmering ervan. Voor het toevoegen of wijzigen van een naam of telefoonnummer dient u contact op te nemen met uw beheerder, zoals uw verhuurder of installateur.

Onze intercom maakt gebruik van een FRANS nummer van 10 of 14 cijfers dat gemakkelijk kan worden aangezien als ongewenste oproep. In het geval dat de afgebroken oproep direct wordt doorgeschakeld naar uw voicemail, dient u via de instellingen van uw telefoon na te gaan of het nummer van de intercom niet is geblokkeerd. Het merendeel van de meest recente intercoms maakt gebruik van een nummer dat zo begint: 07000xxxxxxxxx. Voor iOS/Apple telefoons: 1. open Instellingen 2. Ga naar “Telefoon instellingen” 3. Bekijk “Geblokkeerde contactpersonen” Voor Android telefoons kan de methode om dit op te lossen per merk telefoon verschillen, maar over het algemeen geldt: 1. Klik op de Telefoon toets 2. Daarna op het icoontje 3. Vervolgens op ‘Instellingen’ en ‘Nummers blokkeren’ of ‘Onderschept‘.

Er is waarschijnlijk iets misgegaan bij de configuratie van de app, wellicht heeft u niet de juiste rechten gegeven. U kunt de app eens resetten en opnieuw configureren, neem hierbij als hulp de handleiding bij de hand. Hier is de procedure om de app te resetten: 1. Open de Intratone App en ga naar “Mijn gegevens”. 2. Klik daarna op “Mij uitschrijven”. 3. De-installeer de applicatie. 4. Stel opnieuw in. 5. wees er zeker van om alle configuratie te accepteren Het kan maximaal 24 uur duren na een nieuwe registratie voordat u een videogesprek kunt ontvangen.

Om een video-oproep te kunnen ontvangen, moet het bijbehorende contract van uw intercom deze mogelijkheid ondersteunen. Vervolgens moet u de app **’Mijn Intercom’** op uw telefoon downloaden en installeren. De app werkt via internet, dus een goede en compatibele verbinding (4G of Wi-Fi) is vereist. Zorg ervoor dat de app volledig is bijgewerkt na installatie. Controleer of alle benodigde autorisaties correct zijn ingesteld. Dit kan het beste door de app opnieuw te installeren. Afhankelijk van het merk en model van uw telefoon kunnen specifieke instellingen de werking van de app beïnvloeden, met name het batterijgebruik en de weergave van meldingen wanneer de telefoon op stand-by staat of vergrendeld is. Mocht u nog steeds problemen ondervinden bij het gebruik van de app, vul dan het supportformulier in en vermeld het merk, model en de softwareversie van uw telefoon.

De intercom staat standaard zo ingesteld dat deze pas na vier keer overgaan naar het 2e nummer doorschakelt. Als dit niet gebeurt, dan is de voicemail vaak zo ingesteld dat deze al vóór het vier keer overgaan wordt ingeschakeld. Hierdoor vindt er dus geen doorschakeling plaats. U dient eerst te controleren of uw voicemail niet te snel inschakelt en indien nodig de instellingen aan te passen.

Als u op een toets op het toetsenbord van uw telefoon tikt, vangt ons systeem het signaal op dat door uw telefoon wordt verzonden. Het gaat om ‘DTMF’ dat voor elke toets een ander geluid produceert. U moet dus eerst nagaan of uw telefoon op deze modus is ingesteld, die ook wel toonkiezen wordt genoemd, en of uw telefoon een geluid afgeeft als u op de toetsen tikt. Als dat het geval is, moet u navragen aan uw beheerder welke toets er voor het openen is geprogrammeerd (standaard betreft dit de *(sterretje) toets).

Om inkomende oproepen te ontvangen, moet de app actief zijn en op de achtergrond draaien. Dit zorgt ervoor dat u meldingen ontvangt wanneer een bezoeker belt.

“Mijn Intercom” app handleiding

Handleiding